FAQ UBL Cloud

Wat heb ik nodig om van start te gaan met UBL Cloud?

De toegang tot de module is gratis. Voor het verwerken van de facturen heb je  echter wel credits nodig. Per factuur worden slechts 1 (voor een aangeleverde UBL) of 2 (voor een aangeleverde pdf) credits a € 0,15 in rekening gebracht.

Waar vraag ik de UBL Cloud aan?

UBL Cloud vraag je aan op www.ublcloud.nl of op www.muis.nl. Je kunt ook telefonisch contact opnemen met onze afdeling Verkoop. Bel hiervoor naar 0251-241641.

Ik heb de UBL Cloud aangevraagd. Hoe kan ik inloggen?

Je ontvangt bij de aanvraag van de UBL Cloud eigen inloggegevens. In de e-mail staat ook een link waar je kunt inloggen.

Zijn er aanvullende modules nodig voor het gebruik van UBL Cloud?

Nee, maar Digitaal Dossier, Bankieren en Financieel zijn wel aan te raden. Met behulp van deze modules geniet je namelijk extra opties.

Hoe bied ik als accountant UBL Cloud aan aan mijn klanten?

Als je nog geen gebruik maakt van iMUIS Online, dan kun je het gratis starterspakket aanvragen.

Als je al wel gebruik maakt van iMUIS Online, dan kun je UBL Cloud gratis aanvragen voor je klanten. Je kunt zowel een nieuwe gebruiker of medewerker als een bestaande gebruiker of medewerker toegang verlenen tot UBL Cloud. Zie hier de instructievideo voor het aanmaken van een nieuwe gebruiker.

Hoe bestel ik credits?

In het programma UBL Cloud kun je direct via een link credits bestellen. Dit gaat per bundel vanaf 300 credits (€ 45,-).

Wanneer worden er credits in rekening gebracht?

Deze worden in rekening gebracht bij het verwerken van de factuur in de financiële administratie. Het controleren, fiatteren en aanvullen van inkomende facturen is dus gratis.

Hoe snel na aanschaf zijn mijn credits actief?

Indien je betaalt met iDEAL of via automatische incasso, zijn de credits direct actief.

Waar stuur ik mijn facturen heen?

Deze stuur je naar je persoonlijke UBL Cloud e-mailadres. Dit is voor inkoopfacturen KvK-nummer@ublcloud.nl en voor verkoopfacturen verkoop.KvK-nummer@ublcloud.nl. Daarnaast kun je ook via de MUIS LIVE App een foto maken van de facturen. Deze komen zo rechtstreeks in je UBL Cloud terecht. Vergeet niet je e-mailadres eenmalig te activeren in je UBL Cloud.

Hoe weet ik of een leverancier een factuur heeft gestuurd naar de UBL Cloud?

Elke dag ontvang je een overzicht. Dit ontvang je op een door jou ingesteld e-mailadres.

Wanneer moet ik een factuur fiatteren?

Facturen van nieuwe leveranciers of facturen die niet door de automatische uitgebreide controles heen komen, dienen gefiatteerd te worden. Je kunt ook e-mailadressen van crediteuren aan een ‘whitelist’ toevoegen. Deze facturen hoef je dan niet te fiatteren.

Hoe kan ik mijn facturen fiatteren?

Dit doe je in je UBL Cloud. De facturen die gefiatteerd dienen te worden, zie je daar staan. Die kun je vervolgens met één muisklik goedkeuren! Dit kun je ook eenvoudig met de MUIS LIVE App doen.

Welke controles vinden er plaats op mijn facturen?

Controles op leverancier, afwijkende factuurbedragen, valide KvK-nummer, valide btw-nummer, reeds ingelezen facturen, ouderdomsanalyse. Daarnaast ook nog algemene controles, zoals op creditnota en automatische incasso.

Wat gebeurt er als mijn leverancier een bericht zonder factuur naar mijn UBL Cloud e-mailadres toestuurt?

Je leverancier krijgt een automatische reply met daarin het bericht dat het e-mailadres uitsluitend voor facturen bedoeld is.

Hoelang duurt het voordat UBL Cloud mijn facturen herkent?

Dit gebeurt gemiddeld binnen een minuut!

Wanneer moet ik een factuur aanvullen?

Dit doe je als een gescande factuur slecht leesbaar is of als de factuur niet volledig is.

Hoe kan ik een factuur aanvullen?

UBL Cloud zal aangeven welke gegevens nog aangevuld moeten worden. Deze gegevens kun je dan gewoon invullen en opslaan.